29 Ekim 2017 Pazar

Tvs Apache 150 Detaylı-Bol Resimli İnceleme


Merhaba;


Ülkemizde commuter kategorisinde en çok tercih edilen motosikletlerden biri olan Tvs Apache Rtr 150'nin incelemesiyle karşınızdayız.

2014 yılında ufak bir revizyona giren Tvs Apache 150,yeni kasasıyla bir önceki kasaya nazaran göre biraz daha albenili bir görüntüye sahip.

Ybr ve Cbf’ten daha güçlü,daha performanslı bir motor bloğuna ve daha sportif bir tasarıma sahip olması Tvs Apache’nin belirgin özelliklerinden.


Motosiketin teknik özellikleri şu şekilde;




 Sağ gidonda;
-Marş düğmesi
-Far On-Off düğmesi
-Switch Stop (Motor Durdurma Düğmesi) yer almakta.

Sol gidonda ise;
-Korna düğmesi
-Sinyal lambası düğmesi
-Uzun-kısa far düğmesi
-Selektör düğmesi mevcut.






Ön far tasarımı.






 Ön far ampulü ise Halojen HS 12V, 35/35W.

Gece sürüşlerinde orta seviyede bir aydınlatmaya sahip.



Göstege panelinde ise;

Dijital hız göstergesi
Devir göstergesi mevcut

Devir göstergesi üzerinde üç adet sembol bulunmakta.



 Bunlar sırasıyla;



1- Yakıt uyarı göstergesi lambası
Yakıt düşük bir seviyeye geldiğinde yakıt uyarı lambası birkaç km boyunca sürekli olarak yanar. Bu durum sürücüye motosikletin yakıt seviyesinin düşük olduğu ve bir an önce doldurulması gerektiği konusunda uyarı verir. 

2- Servis hatırlatıcı gösterge lambası 

Bakım süresi geldiğinde, servis hatırlatıcı gösterge lambası kontak anahtarının On konumuna çevrilmesi ile birlikte 10 saniye yanar, bu durum motosikletin bakımı yapılana kadar devam eder

3-Akü şarj göstergesi lambası. 

Akünün şarj edilmesi gerektiğinde (düşük akü) akü sembolü ile birlikte kırmızı renkte bir gösterge lambası yanar.

Göstergenin hemen altında üç adet lamba bulunmakta.

Bunlar;
1. Uzun far gösterge lambası 
2. Boş vites gösterge 
3. Sinyal gösterge lambası







Göstergede ise ;
Dijital saat 
Yakıt göstergesi.
Hız göstergesi ( Hızınızı kilometre/saat cinsinden gösterir.) 
Kilometre sayacı 
Mesafe göstergesi A ve B 
Yüksek hız göstergesi (Top speed)
En kısa zaman göstergesi (0-60 km)
Kilometre sayacı yer almakta...




Yakıt deposu kapasitesi : 16,0 litre (rezerv dahil)

Rezerv : 2,5 litre

Oldukça rahat,konforlu. 
*Sele yüksekliği : 790 mm





4 zamanlı, hava soğutmalı, tek silindirli OHC
10,4 kw(yaklaşık 14 hp) 8500 d/dk
Maksimum tork (Nm) : 12,5@6000 d/dk

Güç bakımından bu motor bloğu ybr ve cbf’e göre daha güçlü.
Tork değerleri yine ybr’den güçlü (ybr’nin 125 cc olduğunu unutmamak gerek)
Cbf ile aynı.

Motosiklet gerçekten rakiplerine nazaran oldukça seri. Hızlanma ve top speed olarak rakiplerinden daha önde. Özellike 90-105 km/h arasında giderken bile gaz açtığınızda motosikletin verdiği tepki ybr ve cbf’e göre daha güzel. 

Eğimi görünce ve biraz rüzgarı arkanıza alırsanız 120 km/h’lara çıkması kolaylaşıyor. Biraz daha zorlarsanız 130’lara çıkıyor. Ben 130’a kadar çıktıktan sonra tamam bu kadar yeter dedim. Tabi ön dişli modifikasyonu ile bu hızı daha yukarı çekmek mümkün.
Ancak çok gerekli bir durum değil bu. Neticede şehir içi ve a noktasından b noktasına ekonomik yolculuklar için tasarlanmış bir commuterdan bahsediyoruz.

Stabil 90-95 km hız ile uzun yolda gayet güzel yolculuk etmek mümkün. Bu hızlarda sollama için gazı çevirdiğinizde motosikletin ben gitmiyorum,vites düşür dememesi,gaza halen tepki veriyor olması gerçekten güzel bir detay.

Motor bloğunun sağlamlığı konusunda ticari maksatla motosikleti kullanan kurye arkadaşlarımızın motor üstünde yapmış olduğu kilometreler ve motosikletin yıllardır piyasada tutunuyor olması bizim için gerekli referansı vermekte.

Gelelim titreşim konusuna. Motor bloğu dediğimiz gibi sınıfının en güçlüsü. Bu gücü sağlarken biraz titreşim söz konusu. Yüksek devirlerde elcik ve peglerde hissedilir derecede var. Hatta 110 km/h’dan sonra aynalarda biraz bulanıklık söz konusu.

Ancak bu zangır zangır ,böbrek taşı düşüren tarzda bir titreşim kesinlikle değil.

Uzun yolda mola verdiğinizde ya da yolculuğunuzu tamamladığınızda titreşimin verdiği olumsuz bir hissiyatla karşılaşmadım ben. 2 saatlik 150-160 km’lik şehirler arası yolculuğumda 90km'nin altına düşmeden,yüksek devirlerde yani titreşimin arttığı devir aralığında yapmış olduğum sürüşün sonunda beni kesinlikle titreşim rahatsız etmedi.

Tabi göreceli bir kavram bu titreşim konusu. Bizim rahatsız olmadığımız bu titreşimden bir başkası rahatsız olabilir. 

Ancak motosikletin uzun yolda cbf ve ybr’ye çok daha güzel performans gösteriyor olması oldukça keyif verici bir unsur.

Ayrıca motosiklette ayak marşı da mevcut.



Egzoz tasarımı....


Motosiklet gerçekten yakıt olarak rakipleri gibi az yakan bir özelliğe sahip.

Kullanıma bağlı olarak 100 km/de 2.4-3.0 arası ortalama değerler söz konusu.





Ön fren;

270 mm disk fren.

Arka fren.
130 mm kampana fren.

Tvs Apache'nin frenajı oldukça güzel. Lastiklerin daha iyi bir takım lastikle değiştirilmesi frenajı kusursuz hale getirebilir.

Lastikler;
Lastik ebadı Ön : 90/90 x 17 (İç lastiksiz) 

Arka : 110/80x17 (İç lastiksiz)

Rakipleri gibi Tvs Apache’nin de stok lastikleri maalesef ki yol tutuşu bakımından çok güven vermiyor.
Değiştirmekte fayda var.

Ön amörtisörler;


Arka amörtisörler

Ters monotüp, gazlı, dikdörtgen salıncaklı, 5 kademede ayarlanabilir amortisörler.










Stop/fren lambası;




GENEL RESİMLER













Tvs Apahce rakipleri Cbf 150,Ybr 125,Cb 125 gibi modeller içinde en güçlüsü,en performanslısı olarak dikkat çekiyor.


Tasarımı dikkat çekici. Hatta 2011'de tasarım değişikliğine giden Yamaha Ybr 125'in,Tvs Apache'nin tasarımına benzediğini söylemek mübalağa olmayacaktır.

Oturuş pozisyonu ybr ve cbf kadar dik değil. 

Yakıt konusunda oldukça ekonomik,sağlamlığı kanıtlanmış.

Gücün getirdiği bir titreşim var diyebiliriz. 

Motosikletin artıları

*Kategorisinde en güçlüsü
*Kategorisinde tasarım olarak en albenilisi
*0-80 km'ye kadar hızlanması çok iyi. (Bir commutera göre)
*Dijital gösterge.

Motosikletin eksileri
*Rakiplerine nazaran titreşimli olması. 
*Servis ve bayi ağının rakipleri kadar yaygın olmayışı. 




Faydalı ve fikir vermesi ümidiyle...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder